Framtidens marknadsföring (avsnitt 34)

Play
Marknadsföring med Fredrik. Det går inte så fort för oss , tyvärr. Människan ändras långsamt. Våra beslut fattas på samma sätt, oavsett all nya kanaler. Det som är intressant är hur vi anpassar de nya kanalerna efter hur vi fungerar. Tekniken får anpassa sig efter hjärnan, inte tvärtom. Kommunikation måste ta tid, det är den nya utmaningen, när allt flimrar förbi i flöden. Hjärnan behöver ett par sekunder att fånga och bearbeta informationen.

[ictt-tweet-inline hashtags=”#marknadsföring #”]Framtidens marknadsföringsrecept[/ictt-tweet-inline]: Maximera din fysiska och virtuell tillgänglighet – för att finnas och få många besökare. Maximera också din mentala tillgänglighet – tänker jag Mc Donalds när jag svänger av motorvägen så är sannolikheten stor at jag handlar där. Att finnas i åtanke. Men alla hatar ju reklam? Nej! Rätt reklam i rätt sammanhang är helt okej. Ett budskap måste vara relevant, intressant och beröra mig emotionellt – precis som förr. Vi ska pinpointa och vi ska gå viralt. Prickskyttegevärets precision och hagelbössans spill kompletterar varandra.

Play
Fredrik Hallberg, (20:21)

Fredrik Hallberg, marknadsföring
Fredrik Hallberg

Mer material / länkar:

End of Marketing

Vår prestationsångest dödar våra varumärken

Intervju med Fredrik (youtube)

Digital marknadsföring – tips, kunskap och bra exempel (poddavsnitt)

PRENUMERERA – podcasten Effekten
iPhoneAndroide-post

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *