Digital analys – det är bara att cruncha! Johan Johansson (avsnitt 29)

Play
Johan Johansson, digital analys
.

Att hitta guld i en komplex värld. Det är det som är digital menar analytikern Johan Johansson. Var ska jag lägga min digitala marknadsföring? Hur söker studenter till universitet år 2017? Samla in digitala och analysera dem. Egentligen går det inte att arbeta digitalt utan att analysera.

Vilka når jag, hur många är de, vilken effekt har min . Vill du minimera kostnad, maximera vinst, göra användarna nöjdare? Hur mycket kostar anställdas letande efter information på intranätet? Bra analys ger underlag till att fatta smartare beslut! Räkna på effekten och kommunicera den. Driv ! Utmaningen är inte att få in data, utmaningen är att analysera rätt saker och sedan göra nåt med resultatet. Johan ger dig en steg-för-steg-introduktion i vad som ger effekt i arbetet med .

Johan Johansson, (18:55)

Mer material / länkar

Johan på LinkedIn

En modell för att bli mer datadriven framtagen av Stéphane Hamel:
http://www.cardinalpath.com/wp-content/uploads/WAMM_ShortPaper_091017.pdf

Johans favoritblogg på ämnet av Avinash Kaushik som är Digital Marketing Evangelist på Google Digital: https://www.kaushik.net/avinash/

För de som vill bli bättre på : https://analytics.google.com/analytics/academy/

Om digital marknadsföring (poddavsnitt)

Digital marknadsföring idag. Tomas Tränkner. (avsnitt 90)

PRENUMERERA på podcasten Effekten.
Direktleverans av nya avsnitt till: iPhone, Androide-post